Veelgestelde vragen
De meest gestelde vragen vind je hieronder. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice via 0347 754 760 of info@bluewellness.nl.
Nee, helaas zijn we genoodzaakt om onze locaties tijdelijk te sluiten. De overheid heeft bepaald dat de sluiting in eerste instantie voor een periode van drie extra weken zal zijn. Dit betekent dat onze locaties op 10 februari 2021 weer zullen openen. Heb je een reservering gepland staan in de sluitingsperiode? Dan ontvang je van ons persoonlijk bericht per mail.
Ben je in het bezit van entreevouchers met een aflopende geldigheid t/m 1 maart 2021? Dan worden deze verlengd tot 1 mei 2021. Deze verlenging is vanaf het moment dat we weer openen verwerkt en vanaf dan is het reserveren weer mogelijk binnen de vernieuwde geldigheidstermijn.
Ben je in het bezit van een Hotelgeschenk voucher van Fletcher hotels waarvan de geldigheid binnenkort verloopt? Neem contact op met het Fletcher Contact- en supportcenter via receptie@fletcher.nl, zij zullen jouw verzoek in behandeling nemen en je informeren of de voucher verlengd zal worden.
Nee, helaas zijn we genoodzaakt om onze locaties tijdelijk te sluiten. De overheid heeft bepaald dat de sluiting in eerste instantie voor een periode van drie extra weken zal zijn. Dit betekent dat onze locaties op 10 februari 2021 weer zullen openen.
Helaas zijn onze wellnesslocaties op dit moment gesloten. Op dit moment gaan wij ervan uit dat wij vanaf 10 februari 2021 onze locaties weer kunnen openen.
Ja, we verlengen alle vouchers en/of e-tickets met een aflopende geldigheid t/m 1 maart 2021 tot 1 mei 2021. Deze verlenging is vanaf het moment dat we weer openen verwerkt en vanaf dan is het reserveren weer mogelijk binnen de vernieuwde geldigheidstermijn.
Let op! Heb je nog vouchers en/of e-tickets in je bezit van de Wellnessboot en heb je deze niet voor 1 oktober 2020 verzilverd voor een nieuwe voucher en/of e-ticket? Dan is het helaas niet meer mogelijk om gebruik te maken van je vouchers en/of e-tickets. Deze vouchers en/of e-tickets kunnen niet worden verlengd.
Je ontvangt van ons persoonlijk bericht per mail.
Vooralsnog kan jouw reservering gewoon doorgaan. Mocht het zo zijn dat jouw reservering alsnog binnen de sluitingsperiode valt, dan zullen we je zodra dit bekend is persoonlijk per mail informeren.
Reserveren met een e-ticket kan alleen online via deze pagina. Na het invoeren van jouw unieke e-ticketcode start het reserveringsproces en zal direct de beschikbaarheid van jouw e-ticket getoond worden.
Het kan zijn dat er voor jouw specifieke e-ticket geen beschikbaarheid meer is, maar voor een reguliere entree nog wel. Per actie, voucher of arrangement is er een bepaalde beschikbaarheid welke getoond wordt in de reserveringsmodule.
Kom je er niet uit? Neem contact op met het BLUE Contact Center of per mail via info@bluewellness.nl.
Je kunt je reservering wijzigen door het wijzigingsformulier op de website in te vullen. Onze medewerkers kijken dan of het mogelijk is om de reservering te wijzigen, in sommige gevallen kan het zijn dat dit niet mogelijk is.
LET OP! Heb je een wellness entree geboekt i.c.m. een hotelovernachting? Dan dien je de hotelovernachting ook te wijzigen als de aankomstdatum gewijzigd is, neem hiervoor direct contact op met de Fletcher hotel receptie waar jij je reservering hebt gemaakt. BLUE Wellness kan je hotelreservering niet wijzigen of annuleren.
Ja, reserveren is noodzakelijk en i.v.m. de maatregelen rondom het Coronavirus zelfs verplicht. Het is niet mogelijk om de BLUE wellnesslocaties te bezoeken zonder vooraf gereserveerd te hebben. Reserveren kan online via onze website. Klik hier om direct te reserveren.
Het online reserveren van een entree, arrangement en/of behandeling is mogelijk tot maximaal 3 maanden vooruit (op basis van beschikbaarheid). Wil je een datum reserveren die verder in de toekomst ligt? Neem contact op met desbetreffende BLUE Wellness locatie om te informeren naar de mogelijkheden.
Voor acties, e-tickets en reguliere dagentrees bieden wij dagelijks een bepaalde beschikbaarheid aan. Op deze manier is er voor mensen met en zonder voucher of e-ticket de mogelijkheid om naar één van de Blue Wellnessresorts te komen. Het is dus mogelijk dat bepaalde dagen niet meer te boeken zijn met een e-ticket of actie, maar nog wel met een reguliere dagentree of arrangement. Het is niet mogelijk om een reguliere dagentree te boeken om vervolgens een kortingsbon, e-ticket of voucher te verzilveren. Om teleurstellingen te voorkomen adviseren wij op tijd te reserveren. Op die manier kun je altijd op jouw gewenste dag reserveren.
Het is niet mogelijk om vouchers en/of kortingscodes te verlengen.
Heb je een e-ticket of voucher bij iemand anders dan bij ons aangeschaft? Dan kun je in veel gevallen online reserveren door je e-ticketcode te verzilveren op de startpagina van het reserveringsproces. De code die je moet gebruiken vind je in de meeste gevallen onder of naast de barcode. Op het betreffende e-ticket of voucher staat aangegeven of je wel of niet online kunt reserveren.
De geldigheid op de website is de juiste geldigheid. Onze receptiemedewerkers zullen ten alle tijden de geldigheid van de website aanhouden.
In veel gevallen zijn e-tickets niet persoonsgebonden. Dit betekent dat andere personen ook gebruik kunnen maken van de door jou gekochte e-tickets.
Vrijwel al onze e-tickets welke je online aankoopt worden direct, digitaal als PDF naar je opgegeven e-mailadres verstuurd. Dit gebeurd zodra wij de betaling hebben ontvangen. Let op! Betaal je met een buitenlandse betaalkaart of met een creditcard? Dan kan het zijn dat de betaling later verwerkt gaat worden door je bank. Je ontvangt de e-tickets pas als de betaling is verwerkt.
Op de homepage van onze webshop kun je direct jouw activatiecode invoeren. Bij het invoeren van de juiste code wordt je automatisch naar de actiepagina doorgestuurd om jouw e-ticket aan te schaffen. Klik hier om naar de homepage te gaan.
Heb je alle stappen doorlopen en alle gegevens goed ingevuld? Is het e-mailadres dat je hebt opgegeven correct? Het kan dan zo zijn dat je e-ticket(s) in je spambox terecht zijn gekomen. Heb je ook je spambox nagekeken en is het al langer dan 30 minuten geleden dat je het e-ticket hebt aangevraagd? Neem dan contact op via onze klantenservice: info@bluewellness.nl (ma t/m vrij) of neem telefonisch contact op met een BLUE wellnessresort (ma t/m zo).
Online bestellingen worden als e-ticket per mail toegestuurd, tenzij nadrukkelijk anders vermeld. De levertijd van digitale e-tickets is doorgaans 5 minuten. Afhankelijk van de gekozen betaalmethode kan het langer duren. De e-tickets worden toegestuurd zodra de betaling is ontvangen.
Kortingsbonnen voor een wellness entree zijn alleen geldig voor een wellness entree. Deze kortingsbonnen, e-tickets of vouchers kunnen dus niet ingeleverd worden voor een arrangement of ander product en/of dienst.
Dit arrangement of deze actie dien je eerst online te kopen, je ontvangt dan direct een e-ticket per mail toegestuurd. Na het ontvangen van dit e-ticket kun je reserveren bij de vestiging van jouw keuze. Het is dus niet mogelijk om dit arrangement of actie op locatie te betalen of te reserveren.
Behandelingen kunnen plaatsvinden tussen je opgegeven (online) aankomst- en vertrektijd. De behandeltijden worden bij aankomst aan je doorgegeven.
Kom je met meerdere personen, dan doen wij onze uiterste best om de behandelingen gelijktijdig te plannen. Wij kunnen dit echter niet met zekerheid garanderen. De behandeltijden worden bij aankomst aan je doorgegeven.
Wij doen onze uiterste best om aan je wensen te voldoen. Echter kunnen wij de tijden niet met zekerheid garanderen. Behandelingen kunnen plaatsvinden tussen de door jou opgegeven aankomst- en vertrektijd. De tijden van de behandelingen worden bij aankomst aan je doorgegeven.
Indien je een behandeling hebt gereserveerd en niet op de aangegeven aankomsttijd kunt arriveren, dien je dit vooraf tijdig aan ons door te geven. Jouw behandeling kan namelijk al op de door jouw aangegeven aankomsttijd zijn ingepland.
Je kunt ook van een ontspannende massage of gezichtsbehandeling genieten zonder saunabezoek tenzij dit nadrukkelijk bij een specifieke behandeling staat aangegeven.
Beauty behandelingen en massages zijn erg populair. We raden je daarom aan om vooraf je gewenste behandeling te reserveren om teleurstellingen te voorkomen. Indien beschikbaar kun je op de dag zelf nog een behandeling reserveren.
Het is niet toegestaan om je eigen consumpties te nuttigen bij BLUE Wellness. Alle locaties beschikken over een restaurant en/of horecagelegenheid waar je ieder moment van de dag terecht kunt voor een hapje en drankje.
Indien je een allergie hebt, raden wij je aan dit aan tafel door te geven. Heb je een specifieke allergie? Dan raden wij je aan om tijdens het maken van de reservering kenbaar te maken welke allergie je hebt, zodat de koks vooraf kunnen zorgen dat er specifieke ingrediënten in huis zijn om voor jou een heerlijke maaltijd te kunnen bereiden.
Bij BLUE vind je geen massale buffetten maar geniet je a la carte van de uitgebreide (h)eerlijke menukaart. De broodgerechten serveren wij tot 17:00 uur, alle overige gerechten zijn de hele dag door te bestellen tenzij anders aangegeven.
Bij BLUE vind je geen massale buffetten maar geniet je a la carte van de uitgebreide (h)eerlijke menukaart. Vanaf 17:00 uur ben je van harte welkom in het restaurant voor het diner. Stel je eigen 3-gangen diner samen uit onze dinerkaart.
Het is mogelijk om zowel online als aan de receptiebalie een cadeaukaart aan te kopen. Let op! Dit is alleen mogelijk voor cadeaukaarten. Acties zijn, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven, alleen online in onze webshop te koop. Kijk dus altijd goed naar de voorwaarden om teleurstellingen aan de receptie te voorkomen.
Wanneer je in het bezit bent van een kortingsvoucher, dan dien je deze vooraf online te reserveren. Eventuele cadeaukaarten kun je tijdens je bezoek bij de receptie inleveren.
Jazeker kan dit. Klik hier voor ons actuele aanbod aan wellness arrangementen inclusief hotelovernachting.
Ben je in het bezit van een hotelvoucher of e-ticket? Raadpleeg de informatie op de desbetreffende (actie)voucher. Tip! Reserveer eerst jouw hotelvoucher, vervolgens kun je je dagje wellness op dezelfde data reserveren.
Het is helaas niet mogelijk om een cadeaukaart online te verzilveren. Deze worden op locatie ingenomen/afgewaardeerd.
Wij bieden verschillende entreevormen, arrangementen en behandelingen aan. Op de website bij jouw gewenste keuze staan onder het kopje 'inhoud' alles vermeld wat er inbegrepen is. Alle overige bestedingen tijdens jouw dagje sauna zijn exclusief en kun je na afloop afrekenen bij de receptie.
Nee, bij BLUE zijn er geen speciale damesdagen. Alle dagen van de week zijn gemengd.
Tijdens je bezoek kun je gebruik maken van je eigen badjas, handdoeken en slippers. Je kunt deze ook bij de receptie huren. Na afloop mag je de slippers mee naar huis nemen en laat je de was bij ons achter, zo kom je nog meer ontspannen thuis.
Bij de receptie kun je informeren wanneer de rondleidingen plaatsvinden. Deze worden op verzoek uitgevoerd door een van de wellnessmedewerkers.
Ja, er is bij iedere BLUE Wellnesslocatie een ruimte beschikbaar om te kolven. Voor meer informatie kun je terecht bij de receptie van de desbetreffende locatie.
De BLUE Wellnesslocaties zijn helaas niet toegankelijk voor minder valide personen m.u.v. BLUE Wellness Trivium.
Ook tijdens je zwangerschap kun je genieten van een dagje wellness. Er zijn chter wel een paar zaken waar je rekening mee dient te houden. We raden je in alle situaties af om tijdens de eerste 3 maanden van je zwangerschap een bezoek te brengen aan de sauna. In de laatste 6 weken van je zwangerschap raden we je aan om warme (kruiden)baden te mijden i.v.m. eventuele infecties. Uiteraard geldt ten alle tijden: luister goed naar je eigen lichaam.
Het dragen van badkleding is alleen toegestaan op de speciale badkleding-mag-dagen.Op deze speciale dagen is het toegestaan om zowel met als zonder badkleding gebruik te maken van alle sauna- en wellnessfaciliteiten. Deze dagen vinden 1x per week plaats bij de BLUE Wellnessresorts in Helmond, Sittard en Wellnessboot Mill. Klik hier om te kijken op welke dag van de week het Badkleding-mag-dag is. Bij BLUE Wellnessresort Leiden, BLUE Wellness Stadspark en BLUE Wellness Trivium is het dragen van badkleding niet toegestaan. Deze vestigingen hebben géén badkleding-mag-dagen en/of ochtenden.
Nee, op badkleding-mag-dagen is het zowel met als zonder badkleding mogelijk om gebruik te maken van de sauna- en wellnessfaciliteiten.
Parkeren voor bezoekers van BLUE Wellness, m.u.v. onze locatie in Leiden, is gratis.
Bij de BLUE Wellnesslocaties ben je echt een dagje offline. Het is enkel toegestaan om je mobiele telefoon te gebruiken bij de receptie van de wellnesslocatie. Respecteer hierin ook de privacy van andere gasten. De mobiele telefoon dient dus in het kluisje opgeborgen te worden.
Sinds 1 mei 2019 zijn de locaties Sittard, Helmond en Leiden overgenomen door Fletcher Hotels. Kortingsbonnen en/of e-tickets zijn niet meer geldig bij BLUE.
Vanaf 1 oktober 2020 is de Wellnessboot onderdeel van Fletcher Hotels. Kortingsbonnen en/of e-tickets welke niet verlengd zijn vóór 1 oktober 2020 zijn niet meer geldig bij BLUE.
Spaarkaarten zijn nog in te leveren tot en met de geldigheidsdatum welke vermeld staat op je volle spaarkaart. Niet volle spaarkaarten zijn niet meer geldig en er worden geen nieuwe stempels meer verstrekt.